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Disponibile upgrade engine v.4 per CMFI

giovedì 10 ottobre 2013

MARKET GARDEN....... oramai ci siamo


Ebbene sì, il momento del rilascio di questo modulo per CMBN è molto vicino ed è quasi inutile scrivere che è atteso con bramosia da molti appassionati (in primis dall'amico Antigono), di questa mitica operazione iniziata il 17 settembre del '44.

Come al solito  Battelfront ha offerto il preordine, e cioè il download più la spedizione ad un prezzo scontato, ma come ho già avuto modo di scrivere per il modulo Gustav Line, la spesa, seppure scontata, per motivi sia di dogana, sia di contenuti non è giustificata. Quindi aspetterò che esca per acquistare il solo download.  Ancora come prassi è stato pubblicato il manuale scaricabile in pdf (da dove ho preso i ponti riportati in figura), utile per vedere in dettaglio i contenuti in mezzi e uomini, ma anche per verificare alcuni cambiamenti nell'engine di cui avevo scritto nel post precedente quali ditch lock e  foot path.
Per quanto riguarda invece i miglioramenti nel combattimento urbano Battlefront nella voce di Steve ha nel forum fornito queste indicazioni:
"1. Crews of heavy weapons are now even more reluctant to use their sidearms than before. No more 500m potshots from mortar ammo bearers or the like!

2. The optimal SMG engagement range has been reduced across the board, but especially for the Thompson (which was incorrectly further out than it should have been). This means your SMG guys conserve their ammo better for when their weapons can really do some damage.

3. All types or rocket based AT weapons can be fired from within buildings given certain conditions and certain caveats. Those conditions and caveats are as you expect... the bigger the bang, the more confined the space, the more potential problems. Problems = suppression and/or injury.

4. Vehicles trying to engage targets at point blank range have their time to target increased. This helps the system better simulate the problems AFVs have in seeing/engaging targets that are almost literally on top of them. Like assaulting infantry, for example.

5. Similar to #4, vehicles that try to engage targets beyond their realistic elevation restrictions have further targeting delays. Yes, yes, yes... we know that this isn't the be-all-end-all solution to the forever (i.e. since 1999) problem of not explicitly simulating elevation restrictions. But at least there's now something whereas there wasn't anything other than whatever game variables happened to be in play (which usually solved the problem anyway). We had a very, very, very long discussion about this and it was decided that the new feature works pretty well and is certainly better than nothing. And nothing was the only other viable choice for us, so that's that

6. Vision blocks and periscopes have had their capacity for spotting knocked down a bit more, thus making it harder/slower to spot things than before.

As you can see, none of these things are urban specific but yet pretty likely to be noticeable in urban scenarios because many of these things are range related. Since urban battles tend to have closer engagement ranges, and more surprise spottings, it's probable you guys will notice these more there than in an open field battle.

And before anybody asks... these are "free" features that will be made available for patches to Normandy and Italy
.
"

Ritengo che si possa essere soddisfatti, poi ovviamente andranno provati sul campo questi cambiamenti, per vedere se si tratta di significativi miglioramenti.

Insomma questo modulo Market Garden si presenta,  a mio parere, come una tappa cruciale della serie combat mission, per validare il suo sistema simulativo. Aspettiamo, quando sarà uscito,  dagli "esperti" dell'operazione Market Garden, un giudizio su quanto il gioco riesca a simulare gli eventi veramente accaduti!

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